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Les archives du Olé magazine
OLÉ ! PARLA OCCITAN
ROSINA DE PÈIRA
Une chronique mensuelle pour (re)découvrir la création occitane sous toutes ses formes. Portraits d’artistes, de penseurs ou d’artisans, annonce d’une actualité, présentation d’un courant, d’une pratique ou d’une tendance, le CIRDÒC vous présente sa chronique pour faire rayonner, aujourd’hui et demain, la culture en occitan.
Al costat de Claudi Martí, l’autre grand nom del reviscòl musical occitan dins las annadas 1970 es una femna : Rosina de Pèira, cantadora ariegesa formada al dintre dels Balets occitans de Francesa Dague, s’impausa per un carisme e un timbre potent que marcaràn fòrça esperits. Dins la linhada de Francesa Dague, s’estaca a desclausonar çò que sònan lo “folclòre” en desempolsant un patrimòni que n’esperava pas que de tornar viure al present. Contribuïs alavetz grandament al reviscòl fòlc que pren son aviada dins las annadas 1980, e se fa quitament remarcar jusc al Japon !
En 1974, a Tolosa, monta la maison de disques independenta Revolum, que ne balançarà pas a mesclar experiéncias sinteticas e repertòris tradicionals del domèni occitan. Que, se los disques de Rosina de Pèira fan apèl, tanlèu las annadas 1970, als sabers mai avant-gardistas de lor temps, s’atalan primièr a sublimar mai que mai de cançons ancianas de transmission orala. Lo jornalista Frank Tenaille la nommarà “L’Oum Kalsoum del cant d’òc”. La siá votz a marcat los esperits, e damòra al jorn de uèi una de las mai bèlas pèiras pausadas sus l’edifici del reviscòl musical de l’ensemble dels païses d’Òc, e plan delà.
Rosina de Pèira se moriguèt lo 16 de junh passat, li voliam aital rendre omenatge.
A côté de Claude Marti, l’autre grand nom du renouveau musical occitan dans les années 1970 est une femme : Rosina de Pèira, chanteuse ariégeoise formée au sein des Ballets occitans de Françoise Dague, s’impose par un charisme et un timbre puissant qui marqueront bien des esprits. Dans la lignée de Françoise Dague, elle s’attache à décloisonner ce que l’on nomme le "folklore" en dépoussiérant un patrimoine qui n’attendait qu’à revivre au présent. Elle contribue alors grandement au renouveau folk qui prend son envol dans les années quatre-vingt, et se fait même remarquer jusqu’au Japon.
En 1974, à Toulouse, elle monte la maison de disques indépendante Revolum, qui n’hésiteras pas à mélanger expériences synthétiques et répertoires traditionnels du domaine occitan. Car, si les disques de Rosina de Pèira font appel, dès les années 70, aux savoirs les plus avant-gardistes de leur époque, ils s’attèlent d’abord à sublimer notamment des chansons anciennes de transmission orale. Le journaliste Franck Tenaille la nommera "L’Oum Kalsoum du chant d’oc". Sa voix a marqué les esprits, et reste à ce jour l’une des plus belles pierres posées sur l’édifice du renouveau musical sur l’ensemble des pays d’Òc, et bien au-delà.
Rosina de Pèira est décédée le 16 juin dernier, nous voulions ainsi lui rendre hommage.
DIRECTION DE LA PUBLICATION Yoann BECERRADIRECTION COMMERCIALE Gaëlle MARTINICORÉDACTION Gaëlle MARTINICO, Rémy SOUAL, Jordan SAISSET et la Còla del CIRDÒC.