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Les archives du Olé magazine
OLÉ ! PARLA OCCITAN
LO FESTENAL DE CANA HENRI MAQUET
Une chronique mensuelle pour (re)découvrir la création occitane sous toutes ses formes. Portraits d’artistes, de penseurs ou d’artisans, annonce d’une actualité, présentation d’un courant, d’une pratique ou d’une tendance, le CIRDÒC vous présente sa chronique pour faire rayonner, aujourd’hui et demain, la culture en occitan.
Sintetizador dins una man, galobet dins l’autra, l’Arlatenc Henri Maquet s’es fargat una reputacion de las bèlas al delà dels mitans ligats a las musicas occitanas. La recèpta ? Comprene qu’aquelas practicas musicalas, “popularas”, “tradicionalas”, “folcloricas” (apelatz aquò coma voletz) fòrman pas una estetica, mas permeton realament de transcendir las capèlas. Comprene, tanben, que la practica musicala es l’expression d'idèas, de simbòls, de culturas, d'imaginàrias, e que tot aquò passa d'en primièr per los mejans del bòrd, per çò qu'enròda lo musician plan segur, son environament dirècte. Per de qué la pèira angulara de l’art d’Henri es la fabricacion d’instruments de canavèra, en cana de Provença, aquela “mala planta” emblematica del litoral occitano-provençal. Aquel saber-faire complèxe restaca nòstre òme a las musicas popularas dels quatre cantons del mond, tanben a de costumas luènhas. E mai se manca de pròvas concrètas, sèm prèst de jogar que la canavèra compta demest los primièrs materials utilizats per homo sapiens per desvolopar sa pensada en musica… Uèi encara, de practicas ritualas enròdan aquela planta e sus usatges, multiples, de l’arquitectura a l’agricultura en passant per de cresenças nombrosas.
A las pòrtas de Camarga, Henri apren, obsèrva, recòlta, copa, grata, puèi fa sonar la canavèra. Li fa jogar d’aires populars provençals plan segur, mas pas unicament. La fa vibrar al ritme de sas maquinas electronicas de pòcha tanben. L’acorda a aqueles aires que travèrsan las frontièras. Jòga amb los còdis : l’ancian, lo modèrne, la natura, la cultura… Mescla tot aquò dins d'aventuras nombrosas. Demest aquelas, Delta Sònic, sòrta d’òme-orquèstra del tresen millenari, creator d’un movement talhat per lo futur : la “musica tradicionala aumentada”.
https://deltasonic.co
Retrouvez Henri Maquet en concert pour la Boum électro-trad (Delta Sònic + invité : Jankenpopp) le 25/05 à 17h, parvis de la médiathèque à Béziers dans le cadre du Printemps des Voisins.
Henri Maquet : le festival de canne
Synthétiseur dans une main, galoubet dans l’autre, l’Arlésien Henri Maquet s’est forgé une belle réputation au-delà des milieux liés aux musiques occitanes. La recette ? Comprendre que ces pratiques musicales, « populaires », « traditionnelles », « folkloriques » (appelez ça comme vous voulez) ne forment pas une esthétique en soi, mais permettent bel et bien de transcender les chapelles. Comprendre, aussi, que la pratique musicale est l’expression d’idées, de symboles, de cultures, d’imaginaires, et que cela passe d’abord par les moyens du bord, par ce qui entoure le musicien bien sûr, son environnement direct. Car, la pierre angulaire de l’art d’Henri, c’est la fabrication d’instruments en roseau, en canne de Provence, cette « mauvaise plante » emblématique du littoral occitano-provençal. Ce savoir-faire complexe rattache notre homme aux musiques populaires des quatre coins du globe, et à de lointaines coutumes. Même s’il manque des preuves concrètes, on est prêt à parier que le roseau compte parmi les premiers matériaux utilisés par homo sapiens pour développer sa pensée en musique... Aujourd’hui encore, des pratiques rituelles entourent cette plante et ses usages, multiples, de l’architecture à l’agriculture en passant par de nombreuses croyances.
Aux portes de la Camargue, Henri apprend, observe, récolte, coupe, gratte, puis fait sonner le roseau. Il lui fait jouer des airs populaires provençaux bien sûr, mais pas que. Il le fait vibrer au rythme de ses machines électroniques de poche aussi. Il l’accorde à ces airs qui traversent les frontières. Il joue avec les codes : l’ancien, le moderne, la nature, la culture… Il mélange le tout dans de nombreuses aventures. Parmi elles, Delta Sònic, sorte d’homme-orchestre du troisième millénaire, créateur d’un mouvement taillé pour le futur : la « musique traditionnelle augmentée ».
DIRECTION DE LA PUBLICATION Yoann BECERRADIRECTION COMMERCIALE Gaëlle MARTINICORÉDACTION Gaëlle MARTINICO, Rémy SOUAL, Jordan SAISSET et la Còla del CIRDÒC.