Une
Du 01 MARS au 31 MARS 2019

No669


Olé ! Mag No669
Du 01 MARS au 31 MARS 2019
Feuilletez
La pub
Parutions
Facebook
Mail
Newsletter

AFFINEZ VOTRE RECHERCHE
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illus
OLÉ ! PARLA OCCITAN

OLÉ ! PARLA OCCITAN
LOS TOTÈMS OCCITANS
E CARNAVAL
Los totèms occitans e carnaval
Une chronique mensuelle pour (re)découvrir la création occitane sous toutes ses formes. Portraits d’artistes, de penseurs ou d’artisans, annonce d’une actualité, présentation d’un courant, d’une pratique ou d’une tendance, le CIRDÒC vous présente sa chronique pour faire rayonner, aujourd’hui et demain, la culture en occitan.
Qué representa tan ben l’esperit de convivéncia e de paratge car a la cultura occitana coma lo carnaval ? Los totèms !
Dins Erau, l’un e l’autre van tanben sovent de parelh…
Mas, un totèm, qu’es aquò ?
Animals, gigants, quimèras o vegetals fetiches faches de tela, d’acièr o de fust, son d’un còp objècte de paur e de devocion. De totèms, n’existissen un pauc de pertot dins lo mond. En França, lo litoral lengadocian fa vertadièrament figura d’epicentre : dins tota la region, aquò’s pròche d’un seissantenat de comunas que’n sortisson un dins lo temps dels jorns de fèstas, mai qu’aquò quand la prima poncheja son nas.
Lo Polin de Pesenàs, lo Buòu de Mesa, lo Camèl de Besièrs, lo Cese de Montaren o lo Mugel de Balaruc… “Encarnan l’esperit dels luòcs, es a dire un luenchenc davancièr qu’es a l’origina del país o que l’a salvat de qualque catastròfa. Una legenda fonda sa popularitat”, se pòt legir sus lo siti Internet de la Federacion dels totèms occitans e catalans. Dempuèi 2017, Totemic s’estaca d’efiech a federar totas las energias que fan viure son patrimoni seculari, rare, e de mai preciós, amb la transmission per axe principal. E la reconeissença institucionala en parallèl. “Lor avenidor depend de nòstra capacitat de representar çò de qué eretam e çò que legam.”
Carnaval apròcha, las sortidas de totèms tanben. E, per anticipar sus la fin de l’ivèrn, una novèla que rescalfa lo còr : lo 9 de març, la comuna erautenca de Sant-Cristol aculhirà las acordalhas de la Baragogna e du Tamaròu. La Baragogna, béstia estranha que viu al fons d’un potz e devòra los mainatges de Sant-Cristòl, se fiançarà al Tamaròu de Vendargues, quimèra de la tèsta de conilh, amb d’alas de cigala amb una coa de claveta. L’escasença ideala per faire la fèsta, faire carnaval mas tanben intronizar, dins la familha prestigiosa mas estranha dels totèms, l’Aspergi de Sant-Cristòli-de Blaia… De totèms, se’n fargan cada jorn, o coma, e amb els de novèlas tradicions.
La còla del CIRDÒC
totemic.occitanica.eu

Les totems occitans et Carnaval
Qui représente aussi bien l’esprit de convivéncia et de paratge cher à la culture occitane que le carnaval ? Les totems ! Dans l’Hérault, l’un et l’autre vont d’ailleurs souvent de pair… Mais, un totem, qu’es aquo ?
Animaux, géants, chimères ou végétaux fétiches fait de toile, d’acier ou de bois, ils sont à la fois objet de peur et de dévotion. Des totems, il en existe un peu partout dans le monde. En France, le littoral languedocien fait véritablement figure d’épicentre : dans toute la région, c’est près d’une soixantaine de communes qui en sortent un pendant les jours de fêtes, qui plus est lorsque le printemps pointe son nez. Le Poulain de Pézenas, le Bœuf de Mèze, le Chameau de Béziers, le Pois chiche de Montaren ou le Muge de Balaruc… « Ils incarnent l’esprit des lieux, c’est-à-dire un lointain ancêtre qui est à l’origine du pays ou qui l’a sauvé de quelque catastrophe. Une légende fonde sa popularité », peut-on lire sur le site Internet de la Fédération des totems occitans et catalans. Car, depuis 2017, Totemic s’attache en effet à fédérer toutes les énergies qui font vivre ce patrimoine séculaire, rare, et des plus précieux. Avec la transmission pour axe principal. Et la reconnaissance institutionnelle en parallèle. « Leur avenir dépend de notre capacité à représenter ce dont nous héritons et ce que nous léguons. »
Carnaval approche, les sorties de totems aussi. Et, pour anticiper sur la fin de l’hiver, une nouvelle qui réchauffe le cœur : début mars, la commune héraultaise de Saint-Christol accueillera les fiançailles de la Baragagogne et du Tamarou. La Baragogne, bête étrange qui vit au fond d’un puits et dévore les enfants de Saint-Christol, se fiancera au Tamarou de Vendargues, chimère à tête de lapin, avec des ailes de cigale et une queue de lézard. L’occasion idéale pour faire la fête, faire carnaval mais aussi introniser, dans la famille prestigieuse mais étrange des totems, l’Asperge de Saint-Christoly-de-Blaye... Car des totems, il s’en créait tous les jours, ou presque, et avec eux de nouvelles traditions.

totemic.occitanica.eu
La còla del CIRDÒC






Les autres chroniques

Olé ! parla Occitan


Lo miracle  title=
Lo miracle
Laurent Cavalié
Lo miracle  title=
Ont se'n va title=
Ont se'n va
Mans de Breish
Ont se'n va title=
Quaranta candelas title=
Quaranta candelas
La Talvera
Quaranta candelas title=





Facebook
Mail
Newsletter



Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

DIRECTION DE LA PUBLICATION Evelyne Virmont
RÉDACTION Line Golano, Jomy, Gp, Rosa Luis, Benoît Réguès, Rémy Soual,
Thierry Aragon, Rita Guill, Camille, Evelyne, Henry Migaud,
Loulou, Marguerite, Barbara Christol, Françoise Paran, DTHA
MAQUETTISTE Line Golano
SERVICE COMMERCIAL 06 30 48 35 26 - contact@ole-mag.com
VOS INFOS ole.mag@wanadoo.fr - VOS PUBS contact@ole-mag.com
ÉDITION AGENCE AOC 06 30 48 35 26 - direction@aoc-agence.com
www.aoc-agence.com - 34500 Béziers


Admin