Une
Du 01 NOVEMBRE au 30 NOVEMBRE 2019

No677


Olé ! Mag No677
Du 01 NOVEMBRE au 30 NOVEMBRE 2019
Feuilletez
La pub
Parutions
Facebook
Mail
Newsletter

AFFINEZ VOTRE RECHERCHE
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illus
OLÉ ! PARLA OCCITAN

OLÉ ! PARLA OCCITAN
DU BARTÀS
RUFA, LO DISC NOVÈL
Une chronique mensuelle écrite par le CIRDÒC pour (re)découvrir la création occitane sous toutes ses formes…

Sovenir, sovenir : en 2007 sortissiá Turbo Balèti, lo primièr disc d’un grop qu’anava daissar sa marca dins lo reviscòl musical occitan. I descobrissiam tres òmes dins lo vent, una complicitat de las bèlas, e d'aviadas festivas collectadas al contacte “d’ancians”. Lo fial ? Tornar inventar e mestissar aquel Lengadòc crusòl de rencontras musicalas. La recèpta ? De percussions, d’acordeon, de voses e… de cançons !
Car, se i a ben una dimension que caracteriza al mai prèp l’esséncia de Du Bartàs, es ben aquel amor visceral per la cançon. La cançon jos totas sas fòrmas. La cançon leugièra o militanta, contemporanèa o anciana, joiosa o introspectiva. La cançon qu’inventam, qu’exumam, que torcèm, que destornam. La cançon que fasèm nòstra o la cançon que transmetèm, a la vinha, al trabalh, en familha o entre amics…
En un mot, d’aquela passion comunicatriz, d’aquela atirança textuala resultan dempuèi d’aventuras discograficas que se fan fèsta de metre en fòrma e en musica de mots e de sons. Los amassar, los desclocar puèi los lançar dins l’aire per veire çò que ne tomba. Es pas lo darrièr disc, Rufa, que nos farà mentir. Los poèmas de Joan Bodon, Leon Còrdas o Laurent Cavalié (fondator del grop) i son la terranha fertila d’una musica que s’embarrassa pas del superflú : totjorn precisa, totjorn aeriana, totjorn pel camin…
Se, dempuèi 2007, Du Bartàs a plan barrutlat, lo grop (vengut quartet) n'oblida pas per tant çò que fa la saba de las musicas popularas lengadocianas, e mediterranèas totas. Qu'en inscrivent aquel troçet de l'Occitània granda dins una Mediterranèa seculara, Du Bartàs rend compte de tot l'engèni popular d’aiçí e d’alai. Aital, per aquel saber-faire, nos mena a concebre ensem, man dins la man, las grandas etapas de l’existéncia.

Rufa, le nouvel album de Du Bartàs
Souvenir, souvenir : en 2007 sortait Turbo Balèti, le premier disque d’un groupe qui allait marquer de son empreinte le renouveau musical occitan. On y découvrait trois hommes dans le vent, une belle complicité, et des embardées festives collectées auprès des "anciens". Le fil ? Réinventer et métisser "ce Languedoc creuset de rencontres musicales". La recette ? Des percussions, de l’accordéon, des voix et... des chansons !
Car, s’il y a bien une dimension qui caractérise au plus près l’essence de Du Bartàs, c‘est bien cet amour viscéral pour la chanson. La chanson sous toutes ses formes. La chanson légère ou militante, contemporaine ou ancienne, joyeuse ou introspective. La chanson que l’on invente, que l’on exhume, que l’on tord, que l’on détourne. La chanson que l’on fait sienne ou la chanson que l’on se transmet, à la vigne, au travail, en famille ou entre amis...
Bref, de cette passion communicatrice, de cette attirance textuelle, découlent depuis des aventures discographiques qui prennent un malin plaisir à mettre en forme et en musique des mots et des sons. A les assembler, les décortiquer, puis les lancer en l’air afin de voir ce qui en retombe. Ce n’est pas le dernier album, Rufa, qui nous contredira. Les poèmes de Joan Bodon, Léon Cordes ou Laurent Cavalié (fondateur du groupe) y sont le terreau fertile d’une musique qui ne s'embarrasse pas du superflu : toujours précise, toujours aérienne, toujours en chemin.
Si, depuis 2007, Du Bartàs a roulé sa bosse, le groupe (devenu quartet) n’en oublie pas pour autant ce qui fait la sève des musiques populaires languedociennes et, plus largement, méditerranéennes. Car, en inscrivant ce petit bout de la grande Occitanie dans une Méditerranée séculaire, Du Bartàs rend compte de tout le génie populaire d’ici et d’ailleurs. Pour, ainsi, à travers ce savoir-faire, envisager, ensemble, main dans la main, les grandes étapes de l'existence.
La còla del CIRDOC






Les autres chroniques

Olé ! parla Occitan


Los Pantais de Rodin title=
Los Pantais de Rodin
Rodin Kaufmann
Los Pantais de Rodin title=
Lo miracle  title=
Lo miracle
Laurent Cavalié
Lo miracle  title=
Ont se'n va title=
Ont se'n va
Mans de Breish
Ont se'n va title=
Quaranta candelas title=
Quaranta candelas
La Talvera
Quaranta candelas title=
e carnaval title=
e carnaval
Los totèms occitans
e carnaval title=
lo festenal de cana title=
lo festenal de cana
Henri Maquet
lo festenal de cana title=
de l'invencion title=
de l'invencion
La tradicion
de l'invencion title=
 title=

Rosina de Pèira
 title=
 title=

Lo patrimòni, qu’es aquò ?
 title=
Histoire de l’Occitanie title=
Histoire de l’Occitanie
Philippe Martel
Histoire de l’Occitanie title=





Facebook
Mail
Newsletter



Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration
Illustration

DIRECTION DE LA PUBLICATION Evelyne Virmont
RÉDACTION Line Golano, Jomy, Gp, Rosa Luis, Benoît Réguès, Rémy Soual,
Thierry Aragon, Rita Guill, Camille, Evelyne, Henry Migaud,
Loulou, Marguerite, Barbara Christol, Françoise Paran, DTHA
MAQUETTISTE Line Golano
SERVICE COMMERCIAL 06 30 48 35 26 - contact@ole-mag.com
VOS INFOS ole.mag@wanadoo.fr - VOS PUBS contact@ole-mag.com
ÉDITION AGENCE AOC 06 30 48 35 26 - direction@aoc-agence.com
www.aoc-agence.com - 34500 Béziers


Admin