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Du 01 MARS au 31 MARS 2020

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Olé ! Mag No680
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OLÉ ! PARLA OCCITAN

OLÉ ! PARLA OCCITAN
CARNAVAL
ES ARRIBAT !
Une chronique mensuelle écrite par le CIRDÒC pour (re)découvrir la création occitane sous toutes ses formes…

Febrièr, març, lo jorns que venon mai longs... vaquí, carnaval es arribat ! De segur, carnaval es vengut una grande fèsta, una fèsta seculara, mas pas coma las autres. Que darrièr l’imatge galhardet d’un divertiment brusent e colorat que los i volèm faire dintrar un pauc lèu fach, los carnavals sorgisson pr’aquò de dinamicas mai diferentas. 
De carnavals, n'i a de pertot dins lo mond. A cadun sas especificitats. A cadun son utilitat. A cadun son calendièr. A rebors de las concepcions evolucionistas, marcan, per lor eternal retorn, l’emprenta ciclica dels elements. Aquí la fin de l’ivern, l’arribada de la prima. Mas en delà : un ligam amb lo còsmos, ont naissença e mòrt se mesclan eternalament dins lo meteis gèst, lo meteis movement, lo meteis omenatge. Las tradicions ? Las bolegan, las tornan inventar, s’i plegan puèi las tòrçon de pertot… son vius ! Tant que portan en eles lor pròpria autoderision, lor pròpria antitèsi, absorbada per una granda umanitat. 
Simulacre arcaic d’un mond inversat, lo carnaval convòca los simbòls e las figuras constitutivas de la societat dins la qual pren fòrma. Una mena de fèsta a l’envèrs, coma l’a formulat l’etnològ narbonés Daniel Fabre. Los còdis socials, los ròtles, tot es inversat : poder, reng, religion, sèxe… Dins los carnavals, l'impensat e lo defendut tornan subrenadar, en grand e sus lo davant, dins un bronzin que fa tremolar las ciutadèlas. 

Février, mars, les jours qui s’allongent… ça y est, carnaval est arrivé ! C’est chose sûre, carnaval est devenu une grande fête, une fête séculaire, mais pas comme les autres. Car, derrière l’image guillerette d’un divertissement bruyant et coloré dans laquelle on voudrait les faire rentrer, les carnavals surgissent pourtant de dynamiques bien différentes.
Des carnavals, il en existe partout dans le monde. À chacun ses spécificités. À chacun son utilité. À chacun son calendrier.
À rebours des conceptions évolutionnistes, ils marquent, par leur éternel retour, l’empreinte cyclique des éléments. Ici la fin de l’hiver, l’arrivée du printemps. Mais au-delà : un lien au cosmos, où la naissance et la mort se confondent éternellement dans le même geste, le même mouvement, le même hommage. Les traditions ? Ils les agitent, ils les réinventent, ils s’y plient puis ils les tordent dans tous les sens. Bref, ils sont en vie. Tellement qu’ils portent en eux-mêmes leur propre autodérision, leur propre antithèse, absorbée par une puissance évocatrice intrinsèquement humaine.
Simulacre archaïque d’un monde renversé, le carnaval convoque les symboles et les figures constitutives de la société dans laquelle il prend forme. Une sorte de fête à l’envers, en somme, comme l’a très justement formulé l’ethnologue narbonnais Daniel Fabre. Les codes sociaux, les rôles, tout y est inversé : pouvoir, rang, religion, sexe… Dans les carnavals, l’impensé et l’interdit refont donc surface, en grand et sur le devant, dans ce vrombissement qui fait trembler les citadelles.
La còla del CIRDOC






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